Červenec 2015

Vegalité

29. července 2015 v 10:29 | Dee |  Gastro
Usmívající seUsmívající seUsmívající seUsmívající se

Adresa: Slovákova 359/10, 602 00 Brno

Web: www.vegalite.cz

Tak, a máme tu další recenzi restaurací, tentokrát vegetariánská restaurace Vegalité v Brně. Ráda bych začala poděkováním M., který mě do této restaurace pozval jen tak na večeři a ještě mi říkal, jak se celý týden těšil. A to od mého masožravého dvoumetrového přítele považuji za velký pokrok.

Jako předkrm jsme zvolili českekovou tofu pomazánku (ano, romantika, ale zase po 4 letech vztahu...:-D ). Byla velmi dobrá, hlavně s domácí teplou bagetkou. Ale já dělám lepší :-)

Jako hlavní jídlo jsme zvolili Robi cheese burger (s rostlinným sýrem) a smažené brambory na rozmarýnu a česneku, pro mne Robi kung-pao s domácími bramboráčky. Houska cheeseburgeru byla domácí, se semínky. Jídlo bylo božské. Fakt úplně top. Měli jsme problém své porce dojíst.

Interiér restaurace nemusí vyhovovat každému, mně docela vadilo, že se zde kouří. Výzdoba je trochu alternativní, na WC mne pobavily antifašistické nálepky "Náckům nedám" a "Uprchlíci nemůžou za vaše posrané životy".

Asi to nebyla nejlepší vege restaurace, kterou jsem kdy navštívila, ale určitě jsem zde nebyla naposled. Ceny jsou velmi příjemné a nechybí ani denní menu.

PS. Ať už mi nikdo neříká, že vegani jí jenom zrní/trávu a jsou to bledí anorektici. Oba jsme se tak nacpali, že jsme se sotva dokutáleli domů.

Berchtesgaden - Orlí hnízdo, Königsee a Solné doly

26. července 2015 v 15:46 | Dee |  Hory a příroda
Do Berchtesgadenu, městysu v Rakousku, jsme se vydali díky voucheru na portálu www.dobryden.eu. přes CA Expressbus a CK Metal. Musím říct, že mě organizace velmi zklamala. V nabídce zájezdu bylo Orlí hnízdo, jezero Königsee i solné doly. Těsně před dnem zájezdu nám byl zaslán email, že jezero se nestíhá, proto si musíme vybrat, zda navštívíme solné doly či absolvujeme plavbu po jezeře. V autobuse nám však průvodce řekl, že sám neví, jak by lidi, kteří by zvolili plavbu, vyzvedával. Nakonec nám tedy u jezera zastavil a měli jsme 15 min na jeho vyfocení...Dále mne pak zarazilo, že jsem se ptala, zda je možná studentská sleva na vstupy do objektů. Z CK mi odepsali, že neví. Toliko k organizace. Nevím proč jsem vždy měla za to, že CK/CA je od toho, aby tyhle věci vyřídila za cestující.

Z Brna jsme vyjížděli ve 3 ráno, což by mi ani nevadilo, kdyby autobus nebyl starší než moje babička. Z klimatizace se linuly takové zvuky, že jsem měla podezření, že v motoru pašují uprchlíky, nebo přinejmenším kočku. K Orlímu hnízdu se jelo vesnicemi, není tedy divu, že jsme dorazili v 11 hodin. Po cestě jsme zastavili u jezera Mondsee, které bylo opravdu nádherné a ráda bych tam pobyla i déle.

Orlí hnízdo je bývalá pevnost Adolfa Hitlera, ležící na hoře Kehlstein, v nadmořské výšce 1834 m.n.m. Hitler toto místo dostal k padesátým narozeninám od smého tajemníka. K pevnosti vede cesta s několika tunely, závěrečný úsek je dostupný výtahem ve skále. Místo je to nádherné, lepší výhled jinde těžko pohledat. Bohužel my měli trošku smůlu, protože se hory občas schovaly za mraky. Nevýhodou jsou také mraky turistů, kam se podíváte.

Našim dalším cílem bylo tedy jezero Königsee, kde jsme se opravdu jen zastavili. Jezero je hluboké téměř dvěstěmetrů a nádherně čisté. Jezero připomíná norské fjordy, protože je úzké a ze stran obklopeno vysokými útesy.

Posledním, avšak neméně zajímavým, cílem byly solné doly Salzbergwerk. Po zakoupení vstupenky se převlečete do erárních oděvů a nasednete obkročmo na vláček, který vás zaveze do hlubin dolů. Nic pro klaustrofobiky, jeskyně je akorát tak široká a vysoká na lidi a vláček. První zastávka je na ploše, kde se dozvíte pár zajímavostí a pokračujete na přírodní skluzavku, na které se jezdí po čtyřech. A stojí to doopravdy za to. Dále se pokračuje pěšky, s několika zastávkami, kde se dozvíte o historii dolů a těžbě soli. Taky si sjedete ještě jednu skluzavku. Perličkou na konci je solné jezero, které má tak vysokou koncentraci, že je mléčně bílé, neprůhledné, ale odráží strop jeskyně lépe než zrcadlo. Přes jezero vás převeze loďka.

Zpět do Brna jsme dorazili v 1 ráno. Cesta docela utekla, byl nám puštěn černobílý film Ecce homo Homolka, který však na starých obrazovkách pravidelně vypadával. Občas nebyl černobílý, ale růžový či zelený. Přes špatnou cestovku to byl nádherný výlet.

Jeskyně Na Turoldu

Září - Říjen
úterý - pátek10:00 - 16:00
sobota - neděle09:00 - 16:30

Jeskyně Na Turoldu se nacházejí v přírodní rezervaci vrchu Turold, na okrají nádherného města Mikulov. Hned po cestě k jeskyním od pokladny se můžete projít naučnou trasou s horninami.

Jeskyně se trochu liší od ostatních, neboť nemají vůbec žádnou krápníkovou výzdobou. Bývaly totiž volně přístupné, což se na nich samozřejmě podepsalo.

Běžně je zpřístupněný také Jezerní dóm se smaragdovým jezírkem, avšak nám se nepoštěstilo jej vidět, neboť hladina jezírka je velmi proměnlivá a v době naší návštěvy byl dóm celý zatopený. Velmi zajímavé jsou pak krystaly kalcitu, které chvílemi tvoří útvary podobné zázvoru, chtete-li, pak někomu připomínaly mozek.

Kdo má rád zvířátka tak jako já, zde se zaraduje. Krom netopýrů jsme totiž potkali nebojácnou myšku, která se poté vydala na prohlídku s námi.

Musím také pochválit průvodkyni, která byla velice milá, ale také vtipná a měla poutavý slovní projev.

Svatý kopeček, Mikulov

24. července 2015 v 16:34 | Dee |  Hory a příroda
Svatý kopeček je výraznou dominantou Mikulova, neboť jej můžete vidět téměř odevšaď. Jedná se o kopec vysoký 363 m.n.n., jenž je součástí Pavlovských vrchů.

Cesta na Svatý kopeček patří mezi nejstarší křížovou cestu v Česku. Na několika zastávkách můžete pozorovat kapličky s biblickými výjevy. Na vrcholu kopce vás pak krom nádherného výhledu čeká kostel sv. Šebestiána.

Ze Svatého kopečku můžete vidět Kozí hrádek, Mikulovský zámek, Dietrichsteinskou hrobku, ale i Valtice.

TIP: Doporučuji vinotéku hned pod schody na kopeček. Je skvělá a najdete v ní vytoužený chládek.

Koupaliště Hustopeče

21. července 2015 v 19:00 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Brněnská 526/50, 693 01 Hustopeče

Vstupné: 30 - 70,- (není zde studentské)

Koupaliště v Hustopečích jsme navštívili po cestě z Mikulova. Vstupné není předražené, není tady tak moc lidí jako v Brně a koupaliště je relativně dobře vybavené. Vyřádit se můžete v protiproudu, na tobogánu, skluzavce i na bublinkách.

Lehce bych zkritizovala občerstvení (smažené, smažené a smažené, plus Caesar salát, který však s Caesar salátem měl společný pouze název). Záchody byly čisté, ale vázla výměna toaletního papíru a byly trošku starší.

Sojka & spol.

20. července 2015 v 21:12 | Dee |  Gastro
Usmívající seUsmívající seUsmívající seUsmívající seUsmívající se

Adresa: Náměstí 10, 692 01 Mikulov

Nemožné se stalo skutečností! Objevila jsem restauraci, které prostě nemůžu doopravdy nic vytknout.

Restauraci Sojka jsme objevili úplnou náhodou. Procházeli jsme Mikulovem a nemohli jsme najít žádnou restauraci, která by splňovala naše požadavky na jídlo (neměla jsem chuť na smažený sýr). M. ač masožravec, netoužil od rána po ničem jiném než po gnocchích se špenátem a parmezánem. A pak jsme objevili Sojku. Restaurace se nachází v prvním patře, v přízemí je obchůdek s farmářskými a bio výrobky.

Už na první pohled mě menu zaujalo. U většiny jídel šlo zvolit masitou, bezmasou a vegetariánskou verzi. Masožrouti si mohli dát hovězí líčka či domácí hamburger. Neodolali jsme a vyzkoušeli okurkovou chlazenou a rajčatovou polévku. Polévky byly výborné a husté tak, že v nich stála lžíce.

Na druhé jsme si dali oba vegetariánské, neboť M. si splnil přání a objevil gnocchi se špenátem a parmezánem. Já zvolila mou oblíbenou indickou kuchyni a vybrala si indické kari s tempehem (šlo s masem) a jasmínovou rýží. Jídlo chutnalo božsky a obsluha byla moc příjemná.

Anglie, Cheltenham

17. července 2015 v 17:08 | Dee |  Zahraničí
Do Cheltenhamu, což je bývalé lázeňské město v hrabství Gloucestershire v Anglii, jsem se vydala s mámou, jenž zde měla pracovní povinnosti, na tři dny. Letěly jsme z Vídně přes Frankfurt se společností Lufthansa, kterou mimochodem vůbec nedoporučuji. Mámě zničili úplně nový kufr, mne ho jen trochu otřískali. Tak, že jsem ve věcech měla vylitý roztok na kontaktní čočky.

Cheltenham je menší město s velkou historií, bohužel pro mne bylo poněkud zklamáním. V centru města můžete najít zajímavou sochu Minotaura s králíkem, v obchoďáku ty nejdivnější hodiny s kachničkou a kaprem. V Cheltenhamu nechybí ani park s fontánou. V Cheltenhamu je také spousta take-away restaurací, osobně jsem vyzkoušela indickou. A byla to ta nejlepší porce indického jídla, co jsem kdy jedla.

Nejlepší věc na Cheltenhamu je restaurace Jamieho Olivera. Podává se zde italská kuchyně, já jedla grilovanou zeleninu s polentovými hranolkami, máma měla gnocchi s bazalkovým pestem. Restaurace se nachází v budově bývalého soudu, v horním patře můžete navštívit soudní síň.

Nedaleko Cheltenhamu se nachází město Gloucester. Gloucestej je již mnohem zajímavějším. Můžete zde vidět klasické cihlové domečky i vetší skladiště. Přestože město leží ve vnitrozemí, je zde plno racků. Nejznámějším místem v Glaucesteru je katedrála, ve které se natáčel Harry Potter.

Nejvíce se mi líbilo v městě Worchester v hrabství Worchestershire. Město mělo svou roli v občanské válce, neboť zde probíhaly boje, jenž se podepsaly na architektuře města. Navštívili jsme zde také muzeum porcelánu a nádhernou katedrálu, kde je pohřben např. Jan Bezzemek.

Tato část Anglie jistě není tak zajímavá, jako třeba Londýn, ale jistě stála za návštěvu.

Koupaliště Dobrák

11. července 2015 v 12:00 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Vstupné: 50-150 Kč

Otevírací doba: 9:00 - 21:30

Koupalistě Dobrák se nachází v Brně, Králově Poli. Minulý rok prošlo koupaliště rozsáhlou rekonstrukcí, což je poznat. Koupaliště je uklizené, čisté. Není zde tak přeplněno jako na jiných bazénech v Brně a ceny nejsou přemrštěné. Vyřádit se můžete v bazénu s atrakcemi, nebo si můžete zaplavat v plaveckém. Vytkla bych všudypřítomné nedopalky.

V areálu se nachází také FunPark, kde můžete vyzkoušet lanové centrum, bludiště, trampolíny a další.

Nevýhodou je placené a docela malé parkoviště.

Javoříčské jeskyně

úterý - neděle09:00 - 17:00
Listopad
sobota - nedělezavřeno

Javoříčské jeskyně se, stejně jako Mladečské, nacházejí nedaleko Litovelu. Dle mého názoru se jedná o nejkrásnější jeskyně v ČR, hned vstupní chodba - Suťový dóm - mi učarovala. V jeskyních můžete vidět přes čtyři metry vysoké stalagmity, 4 mm tenkou záclonku, vodníka apod.

Průvodkyně byla tentokrát trošku slabší, měla zvláštní nepříjemný hlas a mluvila bez intonace, trošku mi to připomínalo scénu u televize v Slunce seno Smějící se

-pac a pusu, Dee

Aquapark Olešná (venkovní koupaliště)

10. července 2015 v 8:00 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Vstupné: 60-110 Kč

Otevírací doba: 9 - 19 hod (večerní koupání 20:30 - 22:00)

Moderní koupaliště Olešná ve Frýdku Místku nabízí hned několik lákadel. Osobně mi učarovala hlavně okolní příroda a výhled na Lysou horu i celé Beskydy, před kterými září přehrada.

Samotný aquapark nabízí dva tobogány (které jsou však stejné) a jednu skluzavku. Dále jsou zde masážní lavice, relaxační zóna, plavecký bazén a různé vodní atrakce. K občerstvení slouží několik stánků, kde si můžete dát třeba i trdelník. Bazény jsou pro kapacitu areálu dostačující a já Olešnou řadím určitě do horní části mého pomyslného žebříčku.

Mladečské jeskyně

úterý - neděle09:00 - 16:30
Listopad
sobota - nedělezavřeno

Mladečské jeskyně se nacházejí nedaleko Litovele a jedná se o nádherně zdobený jeskynní systém, který připomíná labyrint. Osobně jsem si jistá, že bych tam i s rozsvícenými světly hravě zabloudila.

Jeskyně jsou známe především tím, že v minulosti sloužily jako dějiště rituálních poprav, z toho důvodu se zde našlo velké množství kosterních pozůstatků a pravěkých zbraní.

Průvodkyně v jeskyních byla velmi příjemná a zábavná, samozřejmě nemohla chybět zkouška pravé jeskynní tmy.

Hotel Harmonie *** Luhačovice

7. července 2015 v 19:02 | Dee |  Pobytové balíčky
Voucher zakoupen na: Nakupvakci.cz
S portálem Nakupvakci.cz jsem plně spokojená, rychlé jednání, bezproblémová komunikace. Určitě jej budu využívat pravidelně.

Ubytování: Hotel Harmonie ***
Ubytováni jsme byli v tříhvězdičkovém hotelu Harmonie, který se skládal z dvou hlavních budov. Hotel byl zařízen skromně, ale pohodlně. Pokoje byly menší, ale měly balkón (teda alespoň ten náš), což menší rozměry plně kompenzovalo. Byly čisté a pěkně uklizené, nechyběly ručníky a hotelové mýdlo. Mýdlo ve sprše (připevněné na zdi) bylo však u nás téměř prázdné, což je pro mne jediný nedostatek. K vybavení pokoje patřila také televize a telefon.
Hotel má skvělou polohu, neruší vás auta či okolní podniky, ale na lázeňskou promenádu se dostanete asi za 15 minut pěšky, stejně tak na přehradu. Nedoporučuji jet do centra autem, nezaparkujete, určitě tedy ne bez docela vysokých poplatků.

Jedno velké mínus je parkoviště. Po příjezdu jsem ho objížděla dokola, nakonec jsem zaparkovala na místě pro invalidy. Určitě bych tedy možnost zdarma parkovat přímo u hotelu neuváděla v nabídce.

Strava: Polopenze v hotelu Harmonie ***
Se stravou jsem osobně pro kuchaře trochu oříšek, neboť jsem vegetarián. Byla jsem proto velmi nadšená, když mi v hotelu vyšli vstříc s vegetariánským jídlem. Alespoň jsem si to myslela, protože jedno bezmasé jídlo bylo vždy v nabídce tří jídel, ze kterých jste vybírali na další den. Polévku však zvolit nešlo, tudíž jsem mírně hladověla. První den jsme dostali zeleninovou polévku (s masem), kuřecí steak s rýží a já salát. M. si maso chválil, rýže byla trochu suchá. Můj salát byl katastrofa, trochu jako pokrájené zbytky od snídaně (jablko, paprika, rajče), v sladkokyselém nálevu s jogurtovým dresingem. Pro mne moc chutí dohromady, navíc salát, který má být jako hlavní jídlo, bych si představovala jinak. Jako sladkou tečku jsme dostali hruškový frgál, kupovaný.
Snídaně byly formou švédských stolů, ve voucheru popsané jako bohaté. Výběr byl opravdu velký, nechyběly různé uzeniny, ovoce, pečivo, sladké či výběr studených i teplých nápojů. Vytkla bych jim jedině právě to ovoce, protože v červenci bych uvítala něco jiného než pomeranče či jablka, když je všude takový výběr meruněk apod. Sladké pečivo bylo kupované, bohužel. Občas vázlo doplňování některých surovin, ale personál se snažil. Oba dny byl výběr stejný.
Večeře druhý den byla určitě lepší, i když nějaké mouchy by se našly. Ne doslova, naštěstí Mrkající. M. si objednal špíz s petrželkovou rýží. Dostal maso na jehle s lacinou klobásou, suchou rýží, která byla posypaná petrželkou. Ale maso prý bylo opravdu dobré a měkké. Já měla těstovinový salát s červenou čočkou, ve kterém jsem našla přesně jedno zrníčko čočky. Ale chuťově byl výborný. Polévka byla kuřecí, tudíž si M. dal i za mne. Dezert tentokrát chyběl. Největším problémem u jídla dle mého názoru byl fakt, že číšníci měli sál rozdělen na úseky a dle činností. Tudíž vás mohl kasírovat jen jeden, jen jeden nosit objednávky, jiní sklízeli ze stolu. To by bylo fajn, kdyby zrovna "naše" servírka nebyla asi dvacet minut mimo plac a my nemuseli čekat, až budeme moct zaplatit. Když jsme žádali o zaplacení jiného číšníka, odbyl nás s tím, že musíme počkat na kolegyni.

Určitě doporučuji ochutnat místní likér Luhačovickou bylinnou.

Služby: Inhalace Vincentkou, zábal
V rámci voucheru jsme měli nárok na dvě wellness procedury. Musím "vypíchnout" fakt, že obě trvaly tak dlouho, jako dle voucheru měly, možná i pár minut déle. Inhalace skvěle pročistí dýchací cesty, akorát mám ještě dodnes červený nos a kůži pod ním trochu popraskanou. Ale stálo to za to. Zábal byl už trochu horší, jednalo se jen o potření kůže zad krémem, poté vám na záda položí nahřívací polštářek a vy dvacet minut relaxujete. Trošku nuda, efekt žádný, teda, celý den jsem voněla. Co mi opravdu vadilo, byl závěs mezi jednotlivými lehátky, který nebyl dostatečně dlouhý. Paní na vedlejším lehátku měla s sebou své dva syny (5-6 let), kteří měli stát vedle ní a čekat. Čas si krátili tím, že mě šmírovali, jak si svlékám podprsenku.
V hotelu je možnost zahrát si penatque, stolní tenis, navštívit bazén či jiné wellness procedury (masáže, kosmetika aj.). O víkendech se pořádá diskotéka s grilováním, ale musíte počítat s tím, že hudba je spíše pro starší, kteří na lázeňských pobytech zastupují nejpočetnější skupinu. Grilování je na můj vkus trochu drahé, moc lidí jsem s masem ani neviděla.

Tipy na výlety v okolí
Určitě nemůžu opomenout přímo centrum Luhačovic. Luhačovice nejsou tak přelidněné a předražené jako jiné lázeňské města, což je na mém pomyslném žebříčku řadí mezi ty nejoblíbenější. Ve městě najdete celkem 7 pitných pramenů. Ochutnali jsme Vincentku (je uvnitř budovy, která se však zavírá v 17 hod.), Ottovku (nejchutnější, pramenitá voda), pramen dr. Šťastného (nechutná), pramen sv. Josefa (výborná, možná skoro jako Ottovka), Nový Jubilejní (jednou a dost), Viola (nikdy víc). Aloisku jsme již bohužel ochutnat nestihli.

Luhačovice jsou plné nádherných staveb, mezi nejznámější patří hotel Jurkovičův dům ****. Doporučuji dát si na promenádě kávu a zákusek a vychutnávat zdejší atmosféru.

Pokud Luhačovice navštívíte v období šíleného horka, jako my, doporučuji ochlazení v místní přehradě. Další možností je bazén Duha, ale ten byl tak plný, že bychom nenašli místo ani na ručník. Přehrada je relativně čistá, s kamenným dnem. Vypůjčit si můžete také lodičky či šlapadla.

V asi 20 km vzdáleném Zlíně můžete také navštívit nádherné ZOO Lešná, nebo si zajet do Vizovic. Pokud toužíte po procházkách do přírody, nedaleko se nachází CHKO Bílé Karpaty.

Celkové hodnocení: ***

Hotel si zaslouží tříhvězdičkové hodnocení, jaké má. Personál je ochotný, ale jen v mezích, jaký být musí, nic navíc (osobně mě docela zaráželo, že recepční nezdravila hosty, často na pozdrav ani neodpověděla). Jídlo a ubytování neurazí, ale do kolen z toho nejdete. Myslím, že za pár týdnů si nevzpomenu na žádný pokrm. S M. jsme se nakonec shodli, že hotel byl jistě velmi moderní před dvaceti lety, od té doby se však bohužel nevyvíjel. Určitě však pobyt mohu doporučit, pokud nejste obzvlášť nároční. Žádnou špínu, vlasy v jídle ani rozbité vybavení zde nenajdete. Osobně bych si pobyt klidně zopakovala.

Zoo Lešná

pondělí - neděle08:30 - 17:00
Listopad - Prosinec
pondělí - neděle08:30 - 16:00

Zoo Lešná se nachází asi 10 km od Zlína a jedná se o jednu z nejkrásnějších zoologických zahrad v ČR. Osobně mi učarovaly především prostorné výběhy, které kvalitně napodobovaly přirozené prostředí zvířat. V Lešné můžete být zvířatům opravdu nablízku, protože si ve speciální nádrži můžete hladit rejnoky či procházet výběhem klokanů a krmit je. Dále pak můžete vidět nosorožce, lvy, slony, nejrůznější ptactvo, zebry a žirafy, nebo moje milované mary a kapybary.

Nechybí občerstvení s kelímky (s vrátnou zálohou) a pro děti vláček projíždějící celou zahradou. Zahrada je navíc tématicky rozdělena podle jednotlivých kontinentů.

Pokud jste milovníci zoologických zahrat, Zoo Lešná prostě musíte vidět!

Hostinec a pivovar U Koníčka

7. července 2015 v 15:50 | Dee |  Gastro
Usmívající seUsmívající seUsmívající seUsmívající seUsmívající se

Adresa: Vojkovice 10, 739 51 Dobrá

web: http://www.pivovarkonicek.cz/

"Koníček" je nádherným důkazem, že když se chce, tak to jde. Zatímco mnohé hospody krachují či zejí prázdnotou, Koníček, který se nachází na docela odlehlém místě je pravým opakem. Kdykoliv zde přijedu, mám problém zaparkovat nebo najít stůl.

Jídlo u koníčka je velmi dobré, jedná se převážně o klasickou českou kuchyni. Ale to není ten důvod, pro který se Koníček stal natolik oblíbený. Tím je výborné, dle mého názoru to nejlepší, pivo. Vybrat si můžete ze světlého - Ryzák, polotmavého - Grošák či černého - Vraníka. Pravidelně zde naleznete také pivní speciály, od medového Čmeláka po listopadovou "sedmnáctku" či pšeničného Bělouše. Pravidelné akce zahrnují take zvěřinové, zabíjačkové a jiné hody.

Ještě jsem Vás nepřesvědčila? U Koníčka jsou ty nejpříjemnější servírky pod sluncem, správná atmosféra a velmi rozumné ceny. Takže pokud míříte do okolí Frýdku - Místku, neváhejte.

Miniuni - Svět miniatur

úterý - neděle10:00 - 18:00
Listopad - Prosinec
úterý - neděle10:00 - 16:00

Miniuni, neboli Svět miniatur, naleznete v Ostravě, přímo v areálu Černá louka. Místo může

nadchnout děti i dospělé, neboť zde můžete vidět 34 modelů staveb a 7 divů světa. Vidět tak můžete např. Eiffelovu věž, šikmou věž v Pise či Rybářskou baštu (Budapešť). Celým areálem projíždějí vláčky. Hned u vchodu pak uvidíte expozici modelů lodí.

S M. jsme se pobavili v modelu středověkkého hradu, kde po sobě můžete za 5 kč střílet pěnovými míčky.

Motorest Ararat

3. července 2015 v 12:48 | Dee |  Gastro
Usmívající seUsmívající se

Pánské Nové Dvory 2429, Frýdek - Místek

Motorest Ararat, který se zaměřuje na arménskou kuchyni, mi doporučili rodiče. Hned po příchodu mne zarazilo, že byl motorest úplně prázdný, což pro podnik u dálnice není typické.

Kdyby šlo o jídlo, dala bych motorestu 4 smajlíky. Objednali jsme si arménský chléb - Laváž, grilovanou zeleninu a kebab. Kebabu prý nebylo co vytknout, chleba byl nezvyklý, ale výborný. Grilovaná zelenina nebyla v žádném případě grilovaná, jednalo se o takovou klasickou směs z pánve, něco jako lečo. Ale dobře dochucené lečo. Jen nemám ráda, když se věci nenazývají pravým jménem.

Restauraci bych už ale nenavštívila z jednoho důvodu. A to kvůli učebnicovému příkladu diskriminace některých spotřebitelů. (Jako právníkovi mi takové jednání opravdu trhá žíly). Když totiž chcete platit stravenkami, dostanete přirážku 10 % k ceně. Abyste tomu rozuměli, nejde mi o těch 40 kč, které jsme zaplatili navíc, ale o to, že to platí pouze ten, kdo platí stravenkami. Tak jako tak bych nechala spropitné, ale takto o něj přišli. Naprostý nesmysl. Pokud chce majitel rýžovat, měl by si do jídelníčku napsat, že účtují couvert. Už vím, proč je motorest prázdný.

Sjíždění Moravy

3. července 2015 v 8:07 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Už když jsme v zimě kupovali na Slevomatu voucher na sjíždění řeky Moravy, byli jsme trochu nervózní. Přecejen nejsme žádní vodáci a já mám zkušeností s vodou málo, M. pak žádné.

Do vesnice Moravičany jsme dojeli autem, které jsme nechali na vlakovém nádraží a vlakem jsme se přepravili do 7 km vzdálených Lukavic. Odtud jsme šli asi 500 m k vodě, kde už nás čekali zkušení instruktoři s našimi plavidly. Předem jsme si mohli zvolit mezi raftem, kánoí a nafukovací kánoí. Zvolili jsme tu nafukovací, neboť jsme očekávali větší stabilitu, což se vyplatilo. Celou čtyřhodinovou cestu do Moravičan jsme naštěstí zvládli bez překlopení. Jediné, co mi vadilo, bylo časté přenášení lodí po souši. I nafukovací kánoe se časem pronese.

Já musela být háček, tedy pádlovat, což byla docela fuška, M. kormidloval. Občas jsme se točili dokola, ale i tak se dalo dostat do cíle :)

Jinak úžasný zážitek, snad to brzo zopakujeme.