Duben 2015

Katastrofy lidského těla - Unikátní výstava v Brně

21. dubna 2015 v 14:36 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Vstupné: 80,- Kč

Otevírací doba: 10 - 18 hod.

Katastrofy lidské chamtivosti a neschopnosti. Tak bych výstavu pojmenovala. Hrozně jsem se na ni těšila a vydali jsme se zde namísto nějaké procházky, protože se už jednalo o poslední možnost (pro nás) zde jít. Podle prospektu se jednalo o nějakým způsobem znetvořené lidi, tedy jejich voskové napodobeniny. Jak to však vypadalo ve skutečnosti?

Vstoupili jsme do KD Rubín Brně, který byl docela ošklivý, ne zrovna reprezentativní. Vstupy si vybírala mladá dvojice, která vypadá jako pod vlivem drog, navíc nebyla možnost studentské slevy, takže jsme zaplatili 160,- Kč. M. platil pětistovkou a zpět dostal 40,- Kč. Toho jsme si hned všimli, ale peníze nám již nevrátili. Na výstavě bylo cca 20 figurín, které nevypadaly ani trochu reálně. Bohužel se nemohlo fotit, tudíž je s vámi nemohu sdílet. Vidět jsme měli největšíno muže, muže s chlupatou tváři, ženu s nějvětším poprsím, nejtlustšího muže i ženu či siamská dvojčata. K figurínám byl jen velmi krátký popis, tudíž jsme se moc nedozvěděli. Navíc si dvojice u vchodu celou dobu pouštěla velmi nahlas film na notebooku, což neskutečně rušilo. Celá výstava trvala asi 10 min.

Doporučit mohu jedině hospůdku s terasou vedle KD, mají tam výborné limonády.

PS: za dva dny nám peníze vrátili

Travesty show Kabaret Špaček

21. dubna 2015 v 13:51 | Dee |  Koupání, zážitky, sport apod.
Vstupné: 200,- Kč

Na travesty jsme se s M. chystali hodně dlouho, ale nějak jsme se o žádném nikdy přímo nedozvěděli, nebo nám neseděl termín. Když jsme se však dozvěděli, že se koná právě ve Špačkovi, což je opravdu příjemná restaurace (viz samostatný článek), prostě jsme jít museli.

V Kabaretu Špaček se koná travesty každé dva měsíce a účinkující jsou stejné, Lola de Champagne a Daina Divad. Ty působí jako "Dlouhý" a "Široký", což se jim však na vystoupení výborně hodí. Tentokrát bylo téma Filmová hudba, takže jsme mohli vidět např. Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře ze Smutné princezny, Pamelu Anderson, Celine Dion (Titanic), Tinu Turner či Patricka s Baby, která opravdu nezůstala sedět v koutě.

Tak zase příště, protože tohle pro mne určitě nebylo naposled :)

Slezskoostravský hrad (13.komnata)

12. dubna 2015 v 10:33 | Dee |  Hrady
Konečně duben a s ním možnost navštívit hned spoustu hradů a zámků, které již otevřely své brány po dlouhé zimní pauze. Mezi nimi i Slezskoostravský hrad, nacházející se v hornické Ostravě. Na hradě se konají naše milované tématické prohlídky Otevřete 13. komnatu, ale také koncerty, divadelní představení, jarmarky nebo známé Shakespearovské slavnosti.

Během prohlídky nás provázel Xaver Zahozenec, který byl jako dítě položen v proutěném košíku na nádvoří hradu, pod starým javorem. Během svého života kradl a využíval ženy, se kterými zplodil více než dvacet potomků. Nakonec byl na stejném javoru oběšen. Protože ho však nechtělo ani nebe, ani peklo, straší už stovky let přímo na hradu.

Během prohlídky jsme mohli vidět kapličku, svatební síň, expozice Slezského kraje, mučírnu, výstavu čertů i pravého Golema.

Zámek Rosice

1. dubna 2015 v 10:24 | Dee
Otevírací doba:
duben - říjen, krom pondělí, 9-17 hod.

Vstupné: 50/80 kč

Zámek Rosice leží ve stejnojmenném městě asi 20 km od Brna. Navštívili jsme je hned první otevírací víkend, tudíž nás uvítaly trhy, kde jsme zakoupili sýry a rybízové víno a navíc jsme se prohlídky účastnili sami, což není vůbec k zahození, bez uřvaných dětí a rádobyvtipných tatínků. Průvodkyně byla příjemná a výklad velmi zajímavý. Zámek je spíše obyčejný, protože byl velmi poškozen v dobách komunismu, kdy zde byla školka a kanceláře.